
„Proiectul prevede refacerea faţadelor şi a volumetriilor, amenajare peisagistică, parcări şi realizarea de noi spaţii fără ca acest lucru să presupună extinderea clădirilor. Vor fi folosite două materiale, sticla şi alucobondul, care va avea o culoare aurie“, a spus arhitectul judeţului Radu Pappa, care a adăugat că, probabil, sistematizarea circulaţiei pe drumul naţional în zona aeroportului va fi făcută prin amplasarea unui sens giratoriu. Proiectul de reabilitare este prezentat şi pe site-ul www.cjdolj.ro, secţiunea Video.
Proiectul, finanţat de CJ sau de minister
Conducerea executivă a CJ e de părere că, în cazul în care lucrurile merg strună în privinţa proiectării, execuţia ar putea începe chiar în luna noiembrie şi s-ar putea încheia în primăvara anului viitor. Nu e foarte clar însă de unde vor lua autorităţile cele trei milioane de euro necesare reabilitării, preţ la care administraţia estimează că se vor adjudeca lucrările. Preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, a declarat ieri că „va da atâţia bani câţi vor fi necesari“, după care a revenit spunând că o parte din bani ar putea fi daţi de Ministerul Transporturilor. „Am avut o discuţie cu domnul ministru Orban (Ludovic Orban, ministrul transporturilor - n.r.) şi a promis că vom primi bani. E posibil chiar în luna octombrie să primim o primă tranşă“, a spus Prioteasa. Acesta a precizat însă că reabilitarea pistei de aterizare face obiectul unui proiect separat în valoare de şapte milioane de euro, pentru care deocamdată nu se ştie sursa de finanţare. „E posibil să facem această pistă din fonduri europene, la care noi să contribuim cu o cofinanţare sau să primim aceşti bani de la Ministerul Transporturilor. Dacă nu se vor materializa nici una dintre aceste două variante, e posibil să dăm chiar noi aceşti bani“, a adăugat Prioteasa.
Dezvoltatorii, cu ochii pe terenurile din jurul aeroportului
Autorităţile judeţene spun că, în condiţiile în care Băneasa va deveni „caşcaval“ imobiliar, aeroportul craiovean, aflat la 250 de kilometri distanţă, e numai bun pentru mutarea curselor low-cost. Blue Air, peţitor de mai multă vreme, a început deja colaborarea cu Aeroportul din Bănie în această vară, sub forma unor curse charter către Antalya şi Corfu pentru agenţiile de turism din regiune. De la zboruri charter până la cele regulate este însă un drum lung, timp în care aeroportul trebuie să se pună la punct pentru a corespunde standardelor internaţionale.
De efectuarea unor curse regulate s-au arătat interesate şi WizzAir, Myair sau Ryanair, toţi operatori low-cost. În ceea ce priveşte terenurile din jurul aeroportului, cele 233 de hectare date prin hotărâre de guvern către CJ Dolj, preşedintele acestei instituţii e de părere că dezvoltarea aeroportului se va putea face doar prin parteneriat public-privat. Potrivit lui Prioteasa, italienii de la Consorzio per lo sviluppo industriale Roma - Latina ar trebui să aducă săptămâna viitoare studiul de fezabilitate privind dezvoltarea aeroportului, dar de aeroport s-a interesat şi dezvoltatorul imobiliar Bogaris prin agenţia de dezvoltare Wakefield.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu