miercuri, 8 octombrie 2008

TAROM zboara economic pentru a recastiga piata

Compania nationala de transport aerian TAROM, controlata de stat, a decis sa apeleze la o noua strategie pentru a recupera din cota de piata pierduta in ultimii cinci ani. La finele saptamanii trecute, operatorul aerian a anuntat ca a inchiriat trei aeronave de tip Boeing 737-800 New Generation, cu un consum mai mic de carburant, a caror utilizare va permite TAROM o economie de 36 mil. dolari la costurile cu combustibilul. Reprezentanti din piata sustin ca TAROM a pierdut intre 17% si 20% din cota de piata, din 2003, cand companiile low-cost au inceput sa se dezvolte pe piata locala.

Compania nationala de transport aerian Tarom mizeaza pe avioane economice pentru a-si recastiga cota de piata pe care a pierdut-o in urma cu cinci ani. 

“Pana in 2012, flota companiei va numara 30 de aeronave. Am decis sa inchiriem si sa achizitionam avioane economice, care sa reduca mare parte din costuri si, in acelasi timp, sa atraga un numar mai mare de pasageri”, a declarat pentru Business Standard Gheorghe Barla, directorul general al TAROM. Reprezentanti din piata sustin ca TAROM a pierdut intre 17% si 20% din cota de piata, incepand cu 2003, cand companiile low-cost au inceput sa se dezvolte pe piata locala. Operatorul de transport a incheiat, recent, un contract de inchiriere a trei aeronave de tip Boeing 737-800 New Generation, cu doua firme de leasing, decizie care va genera o reducere a costurilor anuale din exploatare cu pana la 36 milioane de dolari. Aeronavele vor intra in flota TAROM la inceputul lui noiembrie. 

Acestea au o capacitate totala de 189 de locuri, un consum cu pana la 50% mai redus de petrol, fata de anumite aeronave din flota actuala a operatorului, cum ar fi Airbus-ul 310-325. Totodata, potrivit oficialului TAROM, in perioada urmatoare, compania va incepe discutii cu cei doi mari producatori de aeronave de tip mediu-curier, Airbus si Boeing, in vederea solicitarii de oferte concrete de achizitie. In acest context, TAROM a incheiat deja un contract de achizitie cu producatorul european ATR pentru doua aparate de zbor de tipul ATR72-500, extrem de performante din punctul de vedere al consumului de petrol. Acestea vor intra in flota companiei anul viitor. La acest moment, compania opereaza cu o flota de 21 de aeronave. 

De altfel, potrivit strategiei operatorului national de transport, TAROM va pastra, in urmatoarea perioada, aproximativ acelasi tarif al biletelor, pentru a atrage mai multi clienti. In privinta profitului, compania ar putea incheia anul acesta cu un profit brut de 17,5 milioane de lei (aproximativ cinci milioane de euro, de peste patru ori mai mic decat rezultatul net aferent anului trecut, cand acesta a fost de 72,68 mil. lei (21,77 mil. euro). 

Totodata, compania anticipeaza venituri de 1,4 miliarde lei (397,54 milioane de euro), in crestere cu 24,6% fata de nivelul consemnat anul trecut, de 1,12 miliarde lei, si majorarea cheltuielilor cu 32%, de la 1,05 miliarde lei la 1,385 miliarde lei. De asemenea, numarul de pasageri ar putea creste cu aproximativ 20% fata de anul trecut, pana la 2,3 milioane de persoane. 

TAROM deserveste, direct sau in cooperare, mai multe destinatii externe, printre care Viena, Paris, München, Roma, Milano, Budapesta, Londra, Salonic, Praga, Varsovia, Moscova, Damasc, Tel Aviv, Cairo. In afara de Tarom, ca linii regulate mai opereaza si Carpatair, grupul Air France-KLM, Lufthansa, Austrian Airlines, Malev, Czech Airlines si British Airways.

Sursa Standard.ro

Niciun comentariu: