miercuri, 1 octombrie 2008

Grup Feroviar Roman merge spre 120 mil. euro dupa ce a depasit CFR Marfa la profit

Grupul Grampet, care include transportatorul feroviar de marfa Grup Feroviar Roman, fabrica de reparatii vagoane Remar Pascani, Reva Simeria sau Turist Semenic, va rula in acest an afaceri de 350 de milioane de euro, in crestere cu 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"Cifra de afaceri pe intreg grupul Grampet va creste cu circa 40% in acest an. Cea mai mare crestere a avut-o compania Remar Pascani, urmata de Grup Feroviar Roman, care a avut un avans de 40% in primele opt luni ale anului, ajungand la afaceri de 74 de milioane de euro", a spus Gruia Stoica, cel care controleaza grupul Grampet.


Cea mai mare firma din cadrul Grampet este Grup Feroviar Roman, care a inregistrat anul trecut afaceri de 85 de milioane de euro, iar anul acesta va ajunge la circa 120 de milioane de euro. Grup Feroviar Roman este in acelasi timp cea mai mare companie privata de transport feroviar de marfa de pe o piata pe care mai activeaza Servtrans sau Unifertrans. Cea mai mare cota de piata o detine in continuare CFR Marfa, companie aflata in proprietatea statului. Chiar daca la nivelul rulajului anual, compania de stat are o cifra de afaceri de peste sase ori mai mare fata de cea a GFR (550 mil. euro in 2007 - cifra de afaceri a CFR Marfa, potrivit Ministerului de Finante), transportatorul privat a raportat anul trecut un profit net superior, respectiv 10 mil. euro, fata de circa 1,4 mil. euro in cazul CFR Marfa.

Totodata, Remar Pascani a inregistrat in primele opt luni ale anului afaceri de 26-27 de milioane de euro, in contextul in care pe tot anul 2007 a inregistrat afaceri de 26,6 mil. euro. Grampet mai detine participatii majoritare la doua firme de transport feroviar din Ungaria si Bulgaria, Train Hungary, respectiv Bulgaria Railway Company, iar anul trecut a achizitionat 70% din principala companie de reparatii si constructii de vagoane din Serbia, Zelvoz Smederevo. Totodata, Grampet intentioneaza sa achizitioneze o fabrica si in Ungaria, urmand sa participe la o licitatie pentru Mav Magyar Allamvasutak. In acest sens, grupul a contractat un credit de 6,5 milioane de euro de la Alpha Bank. Politica GFR este aceea de a detine o companie de reparatii si intretinere a materialului rulant pe pietele pe care activeaza. Fabricile de reparatii si intretinere de vagoane pe care Grampet le detine in afara tarii au ca clienti companii din cadrul grupului, cat si clienti externi.


"Vom continua sa ne dezvoltam in regiune, insa vom fi mai precauti, desi nu activam intr-unul dintre domeniile grav afectate de criza mondiala", a spus Gruia Stoica. Principalele tinte de achizitii ale grupului erau Slovacia si Cehia, pentru realizarea conexiunii cu piata din Germania, potrivit unor declaratii anterioare ale reprezentantilor companiei.
Totodata, Grup Feroviar Roman a infiintat impreuna cu CFR Marfa si Raiffeisen Bank o companie specializata pe inchirierea de vagoane, Rolling Stock Company. Potrivit Registrul Comertului, Grup Feroviar Roman are un pachet de 39,9% din Rolling Stock Company, CFR Marfa detine 41,9%, iar Raiffeisen Bank are un pachet de 17,9%. CFR Marfa a adus ca aport la capital vagoane vechi, care nu mai erau folosite, care urmeaza sa fie reparate si inchiriate catre terti. Compania are deja contracte semnate pentru inchirierea acestor vagoane in strainatate.
  
GFR
84,7 mil. euro - cifra de afaceri in 2007
10 mil. euro - profit net in 2007
1.119 - numar de angajati in 2007
Remar Pascani
28,5 mil. euro - cifra de afaceri in 2007
5,3 mil. euro - profitul net in 2007
676 - numar de angajati in 2007

Reva Simeria
9,6 mil. euro - cifra de afaceri in 2007
200.000 de euro - profit net in 2007
602 - numar de angajati in 2007

Sursa

Niciun comentariu: