
In primavara, Orban a afirmat ca ministerul va privatiza CFR Marfa prin licitatie deschisa, metoda prin care va vinde integral participatia statului la compania de transport feroviar de marfa, reprezentand 100% din capital, si se asteapta ca pretul obtinut sa fie de peste un miliard de euro. El anunta ca firmele Deloitte si Bostina si Asociatii au finalizat strategia de privatizare si au propus ministerului doua variante.Ministrul a mai spus ca contractul pentru constructia liniei de cale ferata de mare viteza, pe ruta Constanta-Bucuresti-Budapesta, urmeaza sa fie incheiat in 2009, valoarea investitiei fiind estimata la cateva miliarde de euro. "Cel mai probabil nu voi apuca sa semnez contractul, dar acesta se va semna anul viitor. Romania nu are ce cauta in Europa fara cel putin o linie de mare viteza", a declarat Orban.
Directorul general al CFR Calatori, Alexandru Noaptes, a declarat ca pe piata transportului feroviar de calatori vor putea intra companii straine, odata cu liberalizarea acesteia, in 2012, doi ani mai tarziu fata de termenul stabilit initial. "Liberalizarea transportului de calatori va avea loc in 2012. Initial, termenul era pentru anul 2010, insa am cerut o amanare la Bruxelles, pentru ca Romania nu ar fi fost pregatita", a afirmat Noaptes.
La randul sau, directorul general al CFR SA, Constantin Manea, a apreciat ca piata transportului feroviar de marfa va fi liberalizata, de asemenea, in 2010.
Sursa Ziarul Financiar
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu