Dezastrul feroviar de la Valea Calugareasca, cand o tanara de 17 ani a murit strapunsa de o sina de cale ferata, se poate repeta pe ruta Predeal - Brasov din cauza unor sisteme de prindere a sinelor, ce prezinta pericol pentru siguranta circulatiei. Mai mult, conducerea Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, in frunte cu directorul general Constantin Manea, a semnat o nota de recomandare pentru constructorul de pe portiunea Campina-Predeal de a folosi aceleasi sisteme de prindere a sinelor.
Zeci de trenuri care circula pe relatia Predeal-Brasov pot deraia din cauza ca sistemele de prindere a sinelor sunt ruginite. Regionala de Cai Ferate Brasov a transmis o nota Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, prin care precizeaza ca starea caii ferate intre statiile Predeal si Timisu de Sus prezinta pericol pentru circulatia trenurilor in conditii de siguranta. Pe o portiune de aproximativ 350 de metri de cale ferata, sistemele de prindere a traverselor de sina sunt uzate. Calea ferata de pe linia 300, sensul de la Bucuresti spre Brasov, intre statiile Predeal-Timisu de Sus, km 144+130-144+460, in prezent este cu elemente de legatura sina-traversa uzate, ce prezinta pericol pentru siguranta circulatiei. Portiunea care pune in pericol circulatia trenurilor este un tronson experimental pe traverse Pandrol FastClip. Cu toate ca elementele de prindere Pandrol FastClip sunt expirate, Regionala de Cai Ferate Brasov a cerut aprovizionarea cu aceleasi materiale de constructie. „Aprovizionarea Sectiei Brasov, Districtul Predeal, cu elemente componente prinderii Pandrol FastClip si executarea in regim de urgenta a lucrarilor de inlocuire care sa asigure circulatia trenurilor in conditii de siguranta. Dupa iarna 2007–2008, in urma masuratorilor si a reviziilor efectuate de catre personalul de intretinere s-a constatat necesitatea executarii de urgenta a lucrarilor de rectificare a ecartamentului, din cauza uzurii laterale a sinelor si a uzurilor elementelor componente ale prinderii Pandrol FastClip. Trebuie executate lucrari de regularizare a rosturilor de dilatatie, cauzate de uzura elementelor componente ale prinderii Pandrol FastClip”, se arata in nota transmisa directiei de linii din cadrul CFR SA.
Directorul Regionalei de Cai Ferate Brasov nu recunoaste nimic
Chiar daca trenurile pot deraia in orice clipa, directorul Regionalei de Cai Ferate Brasov, Ionel Dicu, ascunde dezastrul feroviar ce se poate produce in orice moment. „Cum ati intrat in posesia acelor hartii? Vreau sa vad si eu actele, nu dau relatii prin telefon”, ne-a raspuns directorul general Ionel Dicu, care a semnat nota prin care se precizeaza ca sina de cale ferata de pe relatia Predeal – Timisu de Sus prezinta pericol pentru siguranta circulatiei. Tronsonul de cale ferata Predeal-Brasov face parte din coridorul paneuropean IV ce traverseaza România de la Curtici pana la Constanta.
CFR risca sa piarda finantarea de la Comisia Europeana
In prezent, Compania de Cai Ferate CFR SA deruleaza proiecte de reabilitare pe relatia Campina – Predeal. CFR SA a cerut constructorului PORR sa foloseasca sisteme de prindere Pandrol FastClip pe tronsonul Campina – Predeal, in conditiile in care licitatiile europene prevad neutralitate in pivinta conditiilor tehnice. Pentru lucrarile de reabilitare pe sectiunea de cale ferata Câmpina– Predeal, CFR SA deruleaza, pe baza Memorandumului de Finantare convenit între Comisia Europeana si Guvernul României, lucrari de reabilitare a infrastructurii, a podurilor si modernizarea sistemelor de semnalizare si telecomunicatii. Firma PORR a semnat la data de 24 mai 2007 un contract pentru reabilitarea infrastructurii pe relatia Campina – Predeal in valoare de circa 140 milioane de euro, iar lucrarile au inceput in 4 iulie 2007. Peste 75% din valoarea lucrarilor este finantata de Uniunea Europeana.
Zeci de trenuri care circula pe relatia Predeal-Brasov pot deraia din cauza ca sistemele de prindere a sinelor sunt ruginite. Regionala de Cai Ferate Brasov a transmis o nota Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, prin care precizeaza ca starea caii ferate intre statiile Predeal si Timisu de Sus prezinta pericol pentru circulatia trenurilor in conditii de siguranta. Pe o portiune de aproximativ 350 de metri de cale ferata, sistemele de prindere a traverselor de sina sunt uzate. Calea ferata de pe linia 300, sensul de la Bucuresti spre Brasov, intre statiile Predeal-Timisu de Sus, km 144+130-144+460, in prezent este cu elemente de legatura sina-traversa uzate, ce prezinta pericol pentru siguranta circulatiei. Portiunea care pune in pericol circulatia trenurilor este un tronson experimental pe traverse Pandrol FastClip. Cu toate ca elementele de prindere Pandrol FastClip sunt expirate, Regionala de Cai Ferate Brasov a cerut aprovizionarea cu aceleasi materiale de constructie. „Aprovizionarea Sectiei Brasov, Districtul Predeal, cu elemente componente prinderii Pandrol FastClip si executarea in regim de urgenta a lucrarilor de inlocuire care sa asigure circulatia trenurilor in conditii de siguranta. Dupa iarna 2007–2008, in urma masuratorilor si a reviziilor efectuate de catre personalul de intretinere s-a constatat necesitatea executarii de urgenta a lucrarilor de rectificare a ecartamentului, din cauza uzurii laterale a sinelor si a uzurilor elementelor componente ale prinderii Pandrol FastClip. Trebuie executate lucrari de regularizare a rosturilor de dilatatie, cauzate de uzura elementelor componente ale prinderii Pandrol FastClip”, se arata in nota transmisa directiei de linii din cadrul CFR SA.
Directorul Regionalei de Cai Ferate Brasov nu recunoaste nimic
Chiar daca trenurile pot deraia in orice clipa, directorul Regionalei de Cai Ferate Brasov, Ionel Dicu, ascunde dezastrul feroviar ce se poate produce in orice moment. „Cum ati intrat in posesia acelor hartii? Vreau sa vad si eu actele, nu dau relatii prin telefon”, ne-a raspuns directorul general Ionel Dicu, care a semnat nota prin care se precizeaza ca sina de cale ferata de pe relatia Predeal – Timisu de Sus prezinta pericol pentru siguranta circulatiei. Tronsonul de cale ferata Predeal-Brasov face parte din coridorul paneuropean IV ce traverseaza România de la Curtici pana la Constanta.
CFR risca sa piarda finantarea de la Comisia Europeana
In prezent, Compania de Cai Ferate CFR SA deruleaza proiecte de reabilitare pe relatia Campina – Predeal. CFR SA a cerut constructorului PORR sa foloseasca sisteme de prindere Pandrol FastClip pe tronsonul Campina – Predeal, in conditiile in care licitatiile europene prevad neutralitate in pivinta conditiilor tehnice. Pentru lucrarile de reabilitare pe sectiunea de cale ferata Câmpina– Predeal, CFR SA deruleaza, pe baza Memorandumului de Finantare convenit între Comisia Europeana si Guvernul României, lucrari de reabilitare a infrastructurii, a podurilor si modernizarea sistemelor de semnalizare si telecomunicatii. Firma PORR a semnat la data de 24 mai 2007 un contract pentru reabilitarea infrastructurii pe relatia Campina – Predeal in valoare de circa 140 milioane de euro, iar lucrarile au inceput in 4 iulie 2007. Peste 75% din valoarea lucrarilor este finantata de Uniunea Europeana.
Sursa Gardianul
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu