Dezvoltarea si modernizarea aeroportului "Henri Coanda" din Bucuresti se amana cu patru ani, din cauza tergiversarii PUZ-ului
Lucrarile de modernizare a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB), incluse in Programul strategic de dezvoltare in perioada 2007-2019, in valoare de 450 de milioane de euro, vor fi amanate cu pana la patru ani, pentru 2019, din cauza nefinalizarii Planului Urbanistic Zonal (PUZ), prevede un proiect de Ordonata de Urgenta elaborat de Ministerul Transporturilor, prin care se solicita amanarea calendarului investitional. Practic, Aeroportul Otopeni ramane la acelasi stadiu de dezvoltare desi, nu peste multa vreme, va trebui sa preia cursele low-cost si charterele de pe Aeroportul Baneasa, care urmeaza sa fie inchis pentru aceste curse.
Estimarile Ministerului Transporturilor (MT), care nu au luat in calcul preluarea activitatii de pe Baneasa, arata faptul ca traficul pe Otopeni ar putea ajunge in acest an la 5,82 milioane de pasageri, in crestere cu 30% fata de anul trecut. Mai mult, traficul ar urma sa creasca in fiecare an cu 10%, ajungand astfel in 2020 la 18,29 milioane de pasageri. Si termenul necesar exproprierilor a fost decalat cu un an, la 30 iunie 2010, se arata in proiectul de Ordonanta de Urgenta. "Situatia de urgenta consta in necesitatea evitarii aparitiei unor disfunctionalitati grave in administrarea activitatii de dezvoltare pe termen lung a AIHCB, care pot determina blocarea dezvoltarii aeroportului", se precizeaza in actul normativ. Autoritatile locale trebuiau sa elibereze PUZ-ul in 1999. Ulterior, acestea au estimat ca PUZ-ul va fi aprobat la sfarsitul anului 2008, la fel si studiile de fezabilitate, iar pana la 31 decembrie 2010 ar trebui sa fie obtinute toate avizele, acordurile si autorizatiile necesare inceperii lucrarilor, in loc de 31 decembrie 2009. Potrivit noului plan, la sfarsitul lui 2013 trebuie dezvoltata infrastructura de transport rutier, metroul si calea ferata, in vederea asigurarii accesului in zona de est a aeroportului, iar la 31 decembrie 2019 trebuie finalizate lucrarile la un nou terminal de pasageri si la sistemul de cai de rulare, fata de sfarsitul anilor 2011 si respectiv 2015, cand erau termenele initiale.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, recent, ca a cerut Ministerului Transporturilor sa pregateasca o serie de masuri prin care Aeroportul Baneasa sa fie transformat intr-un aeroport care sa deserveasca numai Romaero si zborurile business, reducandu-se, astfel, poluarea fonica de care s-au plans locuitorii din zona. Premierul a dat asigurari ca Aeroportul Otopeni are capacitatea necesara sa gazduiasca zborurile preluate de pe Baneasa. Ceea ce nu s-a vazut in momentul in care Aeroportul Baneasa a mai fost inchis pentru reparatii la pista si s-au mutat cursele low-cost pe Otopeni. In acel moment calatorii erau rugati sa vina la aeroport cu 4 ore inaintea zborului pentru a avea timpul necesar efectuarii formalitatilor de imbarcare.
Sursa Ziua
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu