“In ultima perioada, au fost tatonari din partea Air Berlin, care si-a anuntat interesul de a opera pe Aeroportul Baneasa. Insa am fost nevoiti sa amanam aceasta noua intrare in piata, pentru ca, in prezent, nu avem capacitate”, a declarat pentru Business Standard Stefan Mladin, directorul aeroportului. Potrivit acestuia, in prezent, capacitatea aeroportului este de 900.000 de pasageri, urmand ca, dupa finalizarea investitiei in noul terminal, aceasta sa creasca cu peste 300%, pana la trei milioane de pasageri. “Este supraaglomerat. Aproape ca am fost nevoiti sa amanam discutiile cu mai multi operatori aerieni interesati de Romania, inclusiv Ryanair”, a adaugat Mladin.
Aeroportul Baneasa si compania low-cost Blue Air au semnat deja un parteneriat, prin care operatorul aerian se va implica in construirea Terminalului Plecari al aeroportului. De altfel, acesta a declarat ca, pentru a evita cozile interminabile de la ghisee si a oferi servicii la standarde europene pentru pasageri, Capitala are nevoie de un al treilea aeroport, deoarece, in aproximativ cinci ani, cele doua aeroporturi, Baneasa si Otopeni, nu vor mai face fata traficului de pasageri.
Guvernul a anuntat deja intentia de a construi un nou aeroport in Bucuresti. Programul privind executarea lucrarilor la noul aeroport va fi stabilit pe baza unui studiu de fezabilitate elaborat de Ministerul Transporturilor si finantat din fonduri alocate de la bugetul de stat. Amplasarea in teritoriu, delimitarea terenurilor pentru realizarea investitiei, dar si aspecte arhitectural-urbanistice vor fi analizate pe baza documentatiilor elaborate si aprobate conform legii.
Anul trecut, traficul de pasageri pe Aeroportul Otopeni a crescut cu 41% fata de 2006 si cu 43% pe Aeroportul Baneasa. Analistii din piata estimeaza ca Romania va inregistra o crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9%, in perioada 2008-2014, cu o rata de crestere sensibil mai mare in zona Bucuresti.
In primele sase luni ale acestui an, cifra de afaceri a Aeroportului Baneasa a fost de zece milioane de euro, cu 35% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. “Aceasta crestere este datorata, in primul rand, numarului de miscari (decolari/aterizari), care a crescut cu 30-35%”, a mai spus directorul aeroportului. Pentru tot anul, Mladin a previzionat o cifra de afaceri de 20 milioane de euro, cu aproximativ 35-40% mai mare decat anul trecut, pe fondul dezvoltarii activitatii companiilor aeriene. Pe Aeroportul Baneasa sunt prezente, printre altele, companiile low-cost Blue Air, Wizz Air, Sky Europe, MyAir, Germanwings.
sâmbătă, 6 septembrie 2008
Pe Baneasa nu mai e loc de noi jucatori low-cost
Aeroportul International Aurel Vlaicu-Baneasa refuza intrarea pe piata locala de noi operatori low-cost, din cauza capacitatii aeroportuare scazute, situatie ce urmeaza sa fie reglementata in cel mult doi-trei ani, in urma construirii unui terminal, au declarat pentru Business Standard oficiali ai companiei.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu