Cu toate ca ungurii au reusit sa construiasca aproape o mie de kilometri de autostrada in timp ce noi ne ''mandrim'' cu vreo 250, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, ii transmite ambasadorului Ungariei, Fuzes Oszkar, sa se procupe de infrastructura din tara sa si sa nu mai critice modul in care decurg lucrarile la Autostrada Transilvania, dupa ce oficialul ungar s-a declarat nemultumit de ritmul acestor lucrari. "Ambasadorul Ungariei lucreaza la Bechtel? Eu nu-mi permit sa fac declaratiii legate de dezvoltarea infrastucturii din Ungaria, asa ca il sfatuiesc si pe ambasadorul Ungariei sa se preocupe de Ungaria'', a declarat Orban, adaugand ca in fiecare luna apare cate un scandal legat de Bechtel, avand in vedere ca este vorba de ''un contract care garanteaza foarte multe drepturi pentru companie si multe obligatii pentru stat'', transmite NewsIn.
Cu privire la termenul de finalizare al Autostrazii Transilvania, Orban sustine ca in raport cu graficul de executie exista o intarziere recuperabila de 4-5% raportat la 30% stadiul fizic de realizare, ceea ce nu considera a fi o problema.In ceea ce priveste tronsonul Gilau - Suplacul de Barcau, Ludovic Orban a spus ca acesta se afla in stadiul de proiectare, avand ca termen 1 noiembrie pentru aprobarea in Consiliul Tehnico Economic al Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi a documentatiei."Dupa aceea vom da ordin de incepere a lucrarilor, incepand de anul viitor", a conchis Ludovic Orban.
Ambasadorul Ungariei, Fuzes Oszkar, a declarat la Cluj ca reteaua de autostrazi din Ungaria se afla la 30 de km de Bors, el fiind nemultumit de ritmul cu care se desfasoara lucrarile la Autostrada Transilvania. Purtatorul de cuvant al companiei Bechtel, Bogdan Sgarcitu, a precizat, luna trecuta, ca au fost construiti sase kilometri din autostrada Transilvania si estimeaza ca, pana la sfarsitul lunii septembrie, inceputul lunii octombrie, Bechtel ar putea finaliza un tronson de pana la zece kilometri, iar pana la sfarsitul anului - 20 de kilometri. Sgarcitu a declarat ca lucrarile realizate in aprilie, mai si iunie nu au fost achitate, desi au fost certificate, iar valoarea acestora se ridica la 67 de milioane de euro. Acesta a fost contrazis de premierul Tariceanu, care declarase ca lucrarile au fost decontate, cu precizarea ca plata se face dupa certificarea lucrarilor executate.
Conform proiectului, Autostrada Transilvania (415 km) parcurge ruta de la nord-vest de la Brasov pana la Oradea, la granita cu Ungaria si va trece prin Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj Napoca si Oradea. Contractul de proiectare si executie a lucrarilor a fost semnat in decembrie 2003 intre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Bechtel International (USA). In februarie 2006, in urma renegocierii contractului, a fost prelungit termenul de finalizare din decembrie 2012 pentru decembrie 2013. Proiectul este impartit in opt tronsoane. In iunie 2004 lucrarile au fost demarate simultan pe doua dintre acestea - 2B Campia Turzii - Cluj Vest (Gilau) si 3C Suplacu de Barcau - Bors.
Sursa Ziua
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu