Loading...

sâmbătă, 16 august 2008

Autostrada Sibiu - Pitesti

Autostrada Pitesti - Sibiu este componenta a Coridorului IV Pan European si are ca termen de finalizare 2013.

Traseul autostraziii Sibiu – Pitesti se va desfasura intre Vestem (intersectia cu drumul expres Sibiu – Fagaras) si Pitesti (intersectia cu centura Pitesti). Traseul va avea o lungime de cca. 116 km, si este amplasat pe teritoriul administrativ a trei judete :
- Sibiu (km 0 – 20+300) – localitatile Selimbar, Talmaciu, Turnu Rosu
- Valcea (km 20+300 – 57+100) – localitatile Caineni, Racovita, Perisani
- Arges (km 57+100 – 116+300) – localitatile Salatrucu, Suici, Cepari, Tigveni, Curtea de
Arges, Baiculesti, Merisani, Budeasa, Bascov

Autostrada Sibiu - Pitesti face parte integrantă din Coridorul Pan-European nr. IV, care traversează România de la vest la est, pe directia Nădlac - Arad - Timisoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Constanta.
Din cei cca. 846 km ai Coridorului Pan-European nr.IV, care se desfăsoară pe teritoriul României, singurul sector pentru care există doar o fază preliminară de proiectare este Sibiu -Pitesti.
Prin realizarea acestui sector de autostradă, traficul ce se va desfăsura pe directia ei, va beneficia de conditii superioare de circulatie, care se vor concretiza într-o serie de avantaje economice, precum:
- reducerea cheltuielilor de exploatare a vehiculelor
- reducerea timpului de parcurs si a pierderilor aferente acestuia
- grad sporit de siguranŃă si deci o reducere a pierderilor din accidente

- reducerea poluării mediului la traversarea localităŃilor pe traseele existente.

Analiza traficului
Conform rezultatelor Studiului de trafic, pentru majoritatea sectoarele de drum DN7, intre Pitesti si Sibiu, capacitatea de circulatie va fi depasita in anul 2008. Astfel, valorile de trafic ce vor fi atrase de autostrada Sibiu – Pitesti, pentru perioada 2015-2035 vor fi cuprinse intre 20.000 – 24.000 vehicule fizice la nivelul anului 2015 cand se prognozeaza a se da in exploatare autostrada si 34.000 – 41.000 vehicule fizice la nivelul
anului 2035.

Descrierea traseului
Traseul autostrazii va incepe in zona localitatii Vestem, la intersectia cu drumul expres Sibiu – Fagaras, se va desfasura pe valea Oltului, pana in dreptul localitatii Racovita (km 41), dupa care traseul va intra pe valea Baiasului. In continuare traseul autostrazii se va desfasura in zona localitatilor Baiasu, Poiana, Salatrucu, iar in zona localitatii Valeni traseul va intra pe valra Topologului, pana in zona localitatii Barsesti, de unde se va indrepta spre Curtea de Arges. Intre Curtea de Arges si Pitesti, traseul autostrazii se va desfasura in lungul raului Arges si a acumularilor hidroelectrice existente. Sfarsitul autostrazii Sibiu – Pitesti va fi la intersectia cu autostrada de centura a municipiului Pitesti.

Autostrada Sibiu - Pitesti este proiectată cu elemente geometrice corespunzătoare unei
viteze de 100 - 120 km/h.


Profilul transversal
Profilul transversal al autostrăzii de centură are lătimea platformei de 26,00 m, din care:
- partea carosabilă cu două benzi de circulatie pe sens - 2 x 7,50 m = 15,00 m;
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulatie - 4 x 0,50 m = 2,00 m;
- banda mediană - 3,00 m;
- banda de stationare de urgenŃă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.


Intersectii si ramificatii cu alte căi de comunicatii
Nodurile propuse a fi realizate:
- Nod Vestem - km 0+000 - la intersectia autostrăzii cu drumul expres Sibiu - Fagaras
- Nod Cornetu - km 41+000 - pentru legătura autostrăzii cu DN 7, preluând traficul din zona Râmnicu Vâlcea
- Nod Văleni - km 69+500 - pentru preluarea traficului local
- Nod Tigveni - km 78+100 - care va prelua traficul de pe DN 73C si din localitătile de pe Valea Topologului
- Nod Curtea de Arges - km 86+800 - care va prelua traficul de pe DN 7C si Curtea de Arges
- Nod Bascov - km 116+300 - la intersecŃia cu varianta de ocolire Pitesti.


Lucrări de poduri, pasaje si viaducte: Lungimea estimate a lucrarilor de arta este de cca. 30 km.


Lucrări de consolidare
Avand in vedere relieful accidentat in care se desfasoara traseul autostrazii, pentru mentinerea în limite acceptabile ale riscurilor privind siguranta în exploatare este necesar sa se pevada lucrari de drenare, sustinere si consolidare a taluzurilor si versantilor, protectie si sporire a capacitatii portante a terenului suport.


Lucrări hidrotehnice
Traseul propus al autostrăzii traversează sau se desfăsoară de-a lungul unor cursuri de apă (Olt, Baiasului, Topolog, Arges), fiind necesare lucrări hidrotehnice. Lucrările hidrotehnice constau din protejarea rambleului autostrăzii de actiunea apelor cu care intră în contact, regularizări ale cursurilor de apă, pentru a permite amplasarea autostrăzii.


Lucrari tunele
Pentru traversarea zonelor accidentate va fi necesar a se realiza tunele rutiere, a caror lungime va fi de cca. 5,6 km.
Dotări ale autostrăzii
Dotările autostrăzii vor fi de următoarele tipuri:
- parcări si spatii pentru servicii (P si S)
- centre de întretinere si coordonare (CIC) si puncte de sprijin pentru întretinere (PS)


Protectia mediului
Pentru reducerea impactului asupra mediului s-a analizat ca traseul autostrazii sa evite zonele protejate si s-au luat masuri de protectie speciale (panouri fonoabsorbante in apropierea zonelor locuite, elemente de epurare a apelor, garduri de protectie, etc.).

Sursa CNADNR

5 comentarii:

Anonim spunea...

nu pot intelege de ce autostrada nu trece si prin rm. valcea, adica daca tot facem ceva si dam un ban, macar sa facem cu cap. Ganditiva ce impact ar avea nu numai asupra rm. valcea ci si asupra statiunilor din zona. Parca se vrea revigorarea turismului, sau nu stiu eu. Fratilor hai sa fim si noi nemti macar in constructia autostrazilor, daca ar fi fost vorba de alei pietonale parca nu prea conta, dar autostrazi...

daniel spunea...

Nu trece prin Rm. Valcea, dar trece pe la marginea Curtii de Arges.

Asadar revigoreaza turismul din acea parte de tara, care era deconectata de la reteaua de drumuri nationale.
Rm. Valcea ramane cu DN7 pe care se va circula mai lejer.

Dar - acum - serios vorbind.
Credeti ca se putea face autostrada in conditii economice bune peste Dealul Negru?
Doar daca sapau un tunel de vreo 10 - 20 km.

Marcel spunea...

Parerea mea este ca s-a ales varianta cea mai simpla. Se ocoleste Masivul Cozia pe la Est si astfel se evita saparea de tuneluri in zona Cozia prin parcul National Cozia.
Asa se scapa si de discutii si polemici eco.

Anonim spunea...

S-a ales varianta cea mai optima. Se ocoleste Masivul Cozia pe la Est si astfel se evita saparea de tuneluri in zona Cozia prin parcul National Cozia.
Autostrada trece prin localitatea Tigveni - Arges.
Cred ca, pe cel mai mare viaduct din Europa, ce traverseaza valea Topologului, la Ciofrangeni va fi folosit pentru autostrada.
Va rugam mai multe informatii topografice, sa vadem si noi pe unde trece autostrada, iar samsarii de pamanturi sa moara de ciuda ca nu mai pot fenta taranii cu pamanturile, pe care vor sa le cumpere.

Anonim spunea...

cred ca ar veni mai multi investitori si an orasu nostru daca ar trece autostrada prin rm valcea ca nu se mai investeste nimic de cand sa dus ceausescu :)