joi, 21 august 2008

Drum Expres Sibiu-Fagaras


Avand in vedere crestearea exploziva a traficului rutier in tara noastra, ca urmare a tranzitului spre Orient si a cresterii substantiale a parcului auto intern, C.N.A.D.N.R. a elaborat o strategie care sa asigure conditii de circulatie auto normale si in limite de siguranta. In cadrul acestei strategii sunt cuprinse reabilitari de drumuri existente si construirea de noi drumuri. In strategia de construire a unor noi drumuri, sunt cuprinse variante de ocolire a principalelor orase, autostrazi si drumuri expres.

In realizarea de drumuri expres a fost cuprins si Drumul Expres Sibiu Fagaras, care va realiza legatura rapida intre autostrada Nadlac – Sibiu – Bucuresti – Constanta, de autostrada Bors – Brasov – Bucuresti. Cele 2 autostrazi sunt astfel legate pe directia Vest – Est, realizandu-se facilitati de trafic pentru zona de sud-est a tarii, Zona Balcani, de zona de vest – nord, zona Europa de Nord. De asemenea se realizeaza o legatura rapida intre municipiul Sibiu, centrul cultural al Europei cu zona centrala a Transilvaniei.

· Viteza de proiectare 130 km/h
· Lungimea drumului expres 72,1km
Profil transversal tip :
1. Pe sectorul Centura Sibiu – Vestem, cu profil de autostrada, conform normelor
TEM :
Platforma 26,00 m, din care :
- parte carosabila 2 x 7,5 m
- acostament 2 x 0,50
- benzile de ghidare 4 x 0,50 m
- zona mediana 3,00 m
- benzile stationare de urgenta 2 x 2,50 m
2. Pe sectorul Vestem – Fagaras, cu profil de drum expres :
Platforma 18,50 m din care :
- parte carosabila 2 x 7,00 m
- acostamente 2 x 1,50 m
- benzi de incadrare 2 x 0,75 m
- separator fluxuri de circulatie 1,50 m

Drumul expres se va realiza pe un aliniament complet nou, accesele se vor permite numai prin noduri rutiere, toate intersectiile cu alte cai de circulatie fiind denivelate. Traversarea cailor ferate se realizeaza prin pasaje superioare.

Nodurile rutiere se realizeaza la pozitiile :
Nr. Denumire nod, Directii de acces
1 Mandra Autostrada Transilvania, DN 1
2 Voila Voila – DN 1
3 Cartisoara DN 7 C Transfagarasanu
4 Avrig DJ 105 G - Avrig
5 Vestem DN 1 Sibiu – Brasov
6 Selimbar DN 1 Sibiu
Avand in vedere ca drumul expres Sibiu – Fagaras in viitor se va transforma in autostrada, podurile si pasajele se proiecteaza la clasa E de incarcare si au elemente geometrice corespunzatoare normelor TEM aferente lucrarilor de poduri. In dimensionarea podurilor s-au avut in vedere calamitatile provocate de inundatiile din anii 2005 si 2006. Studiul de evaluare a impactului asupra mediului se va elabora conform prevederilor Directivei UE97/11/CCE, coroborata cu legislatia romaneasca din prevederile ONG nr. 195/2005, Ordinul 8602002 si HG nr. 918/2002 cu modificarile ulterioare. Dupa realizarea studiului si a raportului asupra evaluarii impactului cu mediul, acestea se vor supune consultatiilor publice de catre autoritatile locale, persoanelor fizice si juridice afectate de lucrarile proiectate, ONG etc. Concluziile fezabile a acestor Consultatii publice vor fi introduse in proiectul final.
· Studiul de fezabilitate se va elabora de asociatia Pöyry Infra GmbH – Arcadis Eurometudes S.A
· Contractul de proiectare a fost semnat in data de 22.08.2007 cu termen de finalizare de 150 de zile.
· In data de 12.09.2007, traseul drumului expres a fost prezentat in trei variante conform Planului de ansamblu 1 :100 000 la Consiliul Tehnico Economic al
CNADNR, unde a fost selectata varianta 1 rosie cu recomandarile :
- realizare a profilului de autostrada pe sectorul Sibiu – Vestem
- planul de exproprieri sa se realizeze pentru profil de autostrada si drumuri colectoare pe intreg traseul drumului expres.

Sursa CNADNR

Niciun comentariu: