Loading...

duminică, 3 august 2008

Coridorul IV Pan European



Coridoare Pan-Europene (Coridoarele Helsinki)

Ca urmare a deschiderii fostului bloc estic la inceputul anilor 1990, au avut loc o serie de Conferinte de Transport Pan-European, cu scopul de a identifica necesitatile de dezvoltare a infrastructurii de transport in Europa de Est:

In urma primei Conferinte de Transport Pan-European (Praga, 1991) s-a ajuns la concluzia ca in rezolvarea problemelor de transport accentul trebuie pus pe o abordare avвnd ca centrala ideea de coridor. In cadrul celei de-a doua conferinte (Creta, 1994) s-au definit noua coridoare de transport - asa numitele Coridoarele Helsinki sau Coridoare Pan-Europene
La a treia conferinta (Helsinki, 1997), urmare a lobby-ului facut de tarile balcanice pentru o conexiune mai buna intre Europa de Vest si Balcani, a fost adaugat un al zecelea coridor retelei

Fiecare coridor are o componenta rutiera si una feroviara, cu exceptia Coridorului VII, care este reprezentat de segmentul de Dunare in aval de Viena.Coridoarele formeaza o retea ce se intinde de la Vest (Nurnberg) la Est (Nijni Novgorod) si de la Nord (Helsinki) la Sud (Salonic). Teritoriul Romaniei este traversat de 3 coridoare pan europene: Coridorul IV, Coridorul VII si Coridorul IX.

Coridorul IV Pan-European traverseaza Europa de la Vest la Est, asigurand infrastructura  dintre vechile state membre si cele aderate dupa 2004 precum si cu Grecia. Traseul coridorului este Dresden/Nuremberg - Prague - Vienna - Bratislava - Gyor - Budapest - Arad dupa care se ramifica in 2 ramuri:
Timisoara - Deva - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Constanta si
Timisoara - Drobeta Turnu Severin - Vidin - Sofia - Salonic
Componenta feroviara a coridorului, pe teritoriul Romaniei, se desfasoara pe segmentele:
Arad - Simeria - Coslariu - Brasov - Bucuresti - Constanta si
Arad - Timisoara - Drobeta Turnu Severin - Craiova - Calafat/Vidin

Niciun comentariu: