Proiectul "Autostrada Transilvania" reprezinta o autostrada de patru benzi, cu o lungime de 415 km, care parcurge ruta de la nord-vest de Brasov in centrul Romaniei pana la Oradea, la granita cu Ungaria. Autostrada va trece prin orasele Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj Napoca si Oradea, parcurgand un platou de-a lungul Muntilor Carpati, la aproximativ 1.000 m deasupra nivelului marii. Acest Proiect de constructie in valoare de 2.2 miliarde Euro va fi incheiat pana in 2013.
Ceremonia oficiala de deschidere a lucrarilor pentru Autostrada Transilvania a avut loc în vecinatatea satului Savadisla, în data de 16 iunie 2004. In luna iulie, in cadrul Sectiunii 2B, lucrările de terasamente au continuat cu excavare în masă, pregătirea platformei structurale, operaţiuni de rambleiere, instalarea de podeţe dalate, drenaj de suprafaţă beton, protectia taluzurilor, pregătirea zonei de depozitare a materialelor necorespunzătoare, construcţie şi întreţinere drumuri de acces, instalarea măsurilor de protecţie a mediului.
Pe secţiunea 2B continuă activităţile structurale cu instalarea piloţilor, spargerea capetelor de piloţi, lucrări de fundaţie, ziduri de sprijin, elevaţia pilonului, capătul de pilon. De asemenea a continuat prepararea oţelului beton. Au fost produse 52 grinzi U si au fost instalate 54 de grinzi U la km 27+704, astfel încheindu-se lucrările de grinzi U în locaţia respectivă. Lansatorul de grinzi a fost mutat la km 26+227 în vederea instalării grinzilor.
Lucrările de îmbrăcăminţi rutiere au continuat cu instalarea stratului de fundaţie din balast şi piatră spartă. De asemenea s-au aşternut 927 tone de strat de asfalt în secţiuni de încercare. Au continuat lucrările pentru conducte de drenaj, instalându-se şanţuri, rigole şi conducte de drenaj. Pe secţiunea 2B activităţile de carieră au continuat cu producţia de agregate de asfalt şi producţia de piatră spartă.
In cadrul Secţiunii 3C, activităţile de terasamente sunt în desfăşurare în zone limitate între km 10 şi 42. Continuă activităţile de îndepărtare a solului vegetal, excavare în masă, rambleiere, pregătire şi întreţinere a zonelor de depozitare pentru materiale necorespunzătoare, construcţia drumurilor de acces şi instalarea măsurilor de protecţie a mediului.
Activităţile structurale au continuat cu instalarea piloţilor, spargerea capetelor de piloţi, lucrări de fundaţie, ziduri de sprijin, elevaţia pilonului, capătul de pilon. De asemenea a continuat pregătirea oţelului beton. Au fost fabricate 53 grinzi U. Activităţile de carieră pentru Secţiunea 3C au continuat pentru producţia de balast de fundaţie, fundatie de piatra sparta şi agregate de asfalt.
Din ratiuni constructive, Proiectul a fost impartit in 8 segmente, dupa cum urmeaza:
Sectiunea 1 Brasov (Cristian) - Targu Mures (Ogra) 161 km
Sectiunea 1A Brasov (Cristian) - Fagaras
Sectiunea 2A Fagaras-Sighisoara
Sectiunea 3A Sighisoara- Targu Mures (Ogra)
Sectiunea 2 Targu Mures (Ogra) - Cluj Vest (Gilau) 90 km
Sectiunea 2A Targu Mures (Ogra) - Campia Turzii
Sectiunea 2B Campia Turzii - Cluj Vest (Gilau)
Sectiunea 3 Cluj - Bors 164 km
Sectiunea 3A Cluj Vest (Gilau) - Mihaesti
Sectiunea 3B Mihaesti - Suplacu de Barcau
Sectiunea 3C Suplacu de Barcau - Bors (granita)
In 2004, lucrarile au inceput simultan pe doua segmente - Sectiunea 2B Campia Turzii - Cluj Vest si Sectiunea 3C Suplacu de Barcau - Bors.
Fiecare din cele 8 segmente ale Proiectului va incepe si se va incheia cu un nod rutier, astfel incat sa poata fi deschis traficului imediat dupa executie.
In luna Iulie 2008 situatia este urmatoarea:
- 232.427 m3 excavare structurala si in masa si 216.729 m3 umplere structurala si in masa pe Sectiunea 2B;
- 1.750 ML de piloti instalati, 9.499 m3 de beton structural turnat, incluzand realizarea a 52 de grinzi de tip U si instalarea a 54 de grinzi de tip U;
- 18.217 m3 de balast, 13.854 m3 de fundatie de piatra sparta and 927 de tone de fundatie de asfalt au fost instalati pe Sectiunea 2B;
- 2.519 m3 excavare structurala si in masa si 2.736 m3 de umplere structurala si in masa pe Sectiunea 3C;
- 777 LM de piloti instalati, 5.391 m3 de beton structural turnat, incluzand realizarea a 53 de grinzi de tip U pe Sectiunea 3C;
- 38 piloti turnati pe sectiunea 2B si 48 pe Sectiunea 3C;
- 234.946 m3 de excavare in masa si 219.465 m3 de umplere in masa pe Sectiunile 2B si 3C.
Sursa
- 232.427 m3 excavare structurala si in masa si 216.729 m3 umplere structurala si in masa pe Sectiunea 2B;
- 1.750 ML de piloti instalati, 9.499 m3 de beton structural turnat, incluzand realizarea a 52 de grinzi de tip U si instalarea a 54 de grinzi de tip U;
- 18.217 m3 de balast, 13.854 m3 de fundatie de piatra sparta and 927 de tone de fundatie de asfalt au fost instalati pe Sectiunea 2B;
- 2.519 m3 excavare structurala si in masa si 2.736 m3 de umplere structurala si in masa pe Sectiunea 3C;
- 777 LM de piloti instalati, 5.391 m3 de beton structural turnat, incluzand realizarea a 53 de grinzi de tip U pe Sectiunea 3C;
- 38 piloti turnati pe sectiunea 2B si 48 pe Sectiunea 3C;
- 234.946 m3 de excavare in masa si 219.465 m3 de umplere in masa pe Sectiunile 2B si 3C.
Sursa
Un comentariu:
Am vazut ca si Google Earth recunoaste autostrada!
Trimiteți un comentariu