luni, 11 august 2008

Autostrada Soarelui A2

Autostrada A2, supranumită şi Autostrada Soarelui este o autostradă componenta a Coridorului IV Pan European. Când va fi gata in 2010 va lega Bucureştiul de Constanţa, cel mai mare port al României. 152 km din lungimea totală de 225 km a autostrăzii au fost terminaţi şi sunt funcţionali, între Bucureşti şi Cernavodă via Fundulea şi Drajna.

Tronsoanle autostrazii A2

Bucuresti - Lehliu 55,7 km 
Lehliu - Drajna 42 km
Drajna - Fetesti 36,8 km
Fetesti - Cernavoda 17,2 km 
Cernavoda - Constanta 52,1 km

Istoric

Construirea autostrăzii A2 între Bucureşti şi Constanţa a început în era comunistă în timpul regimului lui Nicolae Ceauşescu. Primul tronson Feteşti - Cernavodă de aproximativ 18 km a fost dat în folosinţă în 1987. Acest tronson include un complex sistem de poduri şi viaducte de autostradă şi cale ferată peste Dunăre şi unul din braţele acestuia (Braţul Borcea). De fapt, autostrada trece pe lângă podul istoric de cale ferată construit Anghel Saligny în 1896, în timp ce noul pod folosit astăzi separă autostrada de calea ferată.

După căderea comunismului în 1989 construirea autostrăzii a continuat pentru o scurtă perioadă de timp, dar în cele din urmă în 1993 a fost oprită datorită lipsei resurselor financiare, pentru a fi continuată după 1998. În 2004 două noi tronsoane au fost deschise traficului: Bucureşti - Fundulea - Drajna (aproximativ 106 km). Astăzi, 152 km din cei 225 km sunt operaţionali (aproximativ 67%). Tronsonul Drajna - Feteşti (aproximativ 37 km) a fost deschis circulaţiei in 27.04.2007 şi se speră că tronsonul final Cernavodă - Constanţa (62 km) va fi inaugurat in 2010.


Tronsonul Cernavodă-Constanţa (52,1 km) şi varianta de ocolire a municipiului Constanţa (22,2 km) – s-a elaborat studiul de fezabilitate, s-a semnat şi ratificat contractul de finantare cu BEI nr. 23370, pentru Proiectul de construcţie a autostrăzii Cernavodă – Constanţa. Valoarea împrumutului BEI este de 250 MEUR.
A fost aprobat Memorandumul Acord de principiu privind contractarea unui împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în valoare de până la 145 mil. Euro pentru finanţarea Proiectului de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Constanţa şi mandatul de negociere, s-a semnat acordul de împrumut şi a fost aprobat proiectul de lege pentru
ratificarea Acordului de Împrumut cu BERD nr. 33391. S-au derulat procedurile pentru servicii de consultanţă pentru expropriere terenuri, servicii de proiectare, supervizare lucrări.

Sursa

Niciun comentariu: