Reţeaua trans-Europeană de transport (TEN-T) joacă un rol crucial în asigurarea libertăţii de mişcare a pasagerilor şi bunurilor în Uniunea Europeană. Aceasta include toate modurile de transport şi suportă aproximativ jumătate din traficul de pasageri şi marfă. Unul din obiectivele importante in ceea ce priveste crearea unei retele intermodale, este asigurarea alegerii celui mai potrvit mod de transport pentru fiecare etapa a calatoriei.
Construcţia reţelei trans-Europene de transport reprezintă un factor major pentru stimularea competitivităţii economice şi dezvoltării durabile a Uniunii Europene care contribuie la implementarea şi dezvoltarea Pieţei Interne, precum şi la creşterea coeziunii economice şi sociale.
Dezvoltarea TEN-T presupune interconectarea şi interoperabilitatea reţelelor naţionale de transport precum şi accesul la acestea. În 2020, TEN-T va include 89500 Km de drumuri şi 94000 Km de cale ferată, incluzând aproximativ 20000 Km de linii de mare viteză, pe care să se circule cu o viteză de cel puţin 200 Km/h. Sistemul de căi navigabile interioare se va măsura 11250 Km, care vor include 210 porturi fluviale. Reţeaua TEN-T va include, de asemenea, un număr de 294 de porturi maritime şi 366 de aeroporturi.
Finalizarea reţelei TEN-T va avea un impact major în reducerea timpului călatoriei pentru pasageri şi bunuri şi în acelaşi timp va aduce importante beneficii mediului prin diminuarea poluării. În afara surselor de finanţare provenite din Instrumentele Structurale acordate de Comisia Europeană (Fondul European de Dezvoltare Regională şi Fondul de Coeziune), dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii de transport a reţelei TEN-T mai beneficiază de sprijinul fondurilor europene alocate în cadrul Programului TEN-T.
Sursa
Sursa
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu