sâmbătă, 16 august 2008

Centura Constanta

Componenta a  Coridorului IV European.

Caracteristici generale aliniament
Traseul de varianta proiectat vine din drumul naţional DN22 (E87). In continuare merge către sud, pana la intersecţia DJ 87, apoi intalneste DJ88, DJ89, apoi o serie de drumuri de pamant si canale. Intersecţia cu DN3 se face pe un pasaj urmat de un altul situat peste calea ferata Bucureşti- Constanta. In ultima parte, traseul se suprapune peste DJ1A si se termina la intersecţia cu DN39, unde este propus un alt inter- schimb pe mai multe niveluri. Apoi proiectul realizează legătura cu sistemul de drum local, in zona portului Constanta.
Pe unitatile geometrice ale traseului este permisa circulaţia autovehiculelor cu o viteza minima de 140 km/h, conform prevederilor TEM. La proiectarea traseului au fost construite structuri perpendiculare pe obstacole, in scopul de a minimaliza lungimea acestora. Deoarece valoarea razelor curbelor depaseste valoarea de 225 m, lărgirea acestora nu este necesara.
Traseul centurii de ocolire a municipiului Constanta prezintă elemente geometrice definite prin normativul PD162 – 2002, folosind o viteza de proiectare de 140 km/h respectiv:
• Valorile minime ale razelor super- curbelor ridicate, cu clotoide: minimum 1000m ;
• Valorile pentru razele curbelor circulare: 3100 – 4500m ;
• Lungimea clotoida: 140m;
• Lungime conversie: 75m;
• Pasul minim de proiectare: 350m;
Au fost evitate următoarele situaţii:
• Coincidenta dintre jumatatile curbelor orizontale si punctele tangente ale curbelor ce aparţin legăturii verticale

• Modificarea declivitatii in punctele de tangenta ale curbelor in plan;
• Lungimile curbelor mai mici de 2, 5 v.
Aliniament vertical
- Gradele adoptate sunt destinate unei viteze de proiectare de 140 km/h, respectiv 4%;
- Valoarea maxima a acestora este de 7% pentru taluzul in rampa si de 8% pentru bretelele de drum;
- Raza legăturii verticale este de minimum 6000m pentru legăturile concave si de 18000m pentru legăturile convexe;
- In cazul taluzului in rampa si a bretelelor de drum, razele de legătura sunt de minimum 400m pentru legăturile concave si de 800m pentru cele convexe;
- Paul minim de proiectare este de 450m;
- Au fost respectate condiţiile confortului optic privind dimensiunea razelor convexe in toate situaţiile posibile (sunt zone in care, din considerente economice, in scopul de a evita volumele mari de excavaţie, volumele de umplere excesiva, lungimile de pod excesive, razele de legătura au valoarea apropiata valorilor minime acceptate care au fost folosite).

Secţiuni transversale caracteristice
Mai jos, sunt listate principalele caracteristici adoptate pentru autostrada:
Latime platforma……………….…………………...… 26m
Carosabil……………...………………………… ….2x7.5m
Zona centrala ……………..………..………….………..4m
Linie oprire urgenta ………………………… 2x3.0m
Praguri …………..………………………………….2x0.5m

Lungimea sa totală va fi de 22 km, iar costul total al lucrărilor de execuţie este de 120 milioane de euro, finanţare asigurată de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Termenul de finalizare 2009-2010.

Sursa CNADNR


Niciun comentariu: