Ministrul Transporturilor, Construcţiilor şi Locuinţelor, Ludovic Orban, a participat, ieri, la Constanţa, alături de directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa, Jean Paul Tucan, la semnarea contractului privind proiectarea şi execuţia lucrărilor la viitoarea şosea de centură a municipiului Constanţa, cu profil de autostradă. Evenimentul a avut loc la jumătatea drumului dintre Constanţa şi comuna Valu lui Traian, exact pe locul unde va trece varianta de ocolire a Constanţei. Ministrul Orban a declarat cu această ocazie că viitoarea şosea de centură va face legătura cu autostrada Cernavodă - Constanţa, ale cărei lucrări de conastrucţie vor fi demarate în cel mai scurt timp.
Orban a precizat că lucrările efective la varianta Constanţei vor demara la 1 martie 2009, urmînd a se finaliza în 24 de luni. Lucrările vor fi executate de un consorţiu de firme compus din FCC Construccion SA (Spania) şi Astaldi SpA (Italia). Valoarea totală estimată a investiţiei se ridică la aprox. 450 de milioane de lei noi, finanţarea fiind asigurată prin împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, beneficiarul fiind Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Contractul a fost atribuit prin licitaţie internaţională cu precalificare, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut al ofertei care îndeplineşte condiţiile tehnice solicitate prin documentaţia de atribuire. Proiectul include construcţia a 22 de km de autostradă, 34 de poduri, podeţe, pasaje, cinci noduri rutiere şi o parcare. Traseul Centurii pleacă de la Ovidiu, peste Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari, ocoleşte oraşul Constanţa pe la vest, traversează DN 39 (Constanţa - Mangalia) în dreptul podului Agigea şi ajunge la capătul sudic al Portului Constanţa. “Vor fi cinci noduri rutiere, cinci locuri în care autovehiculele pot intra sau ieşi de pe centură. Unul va fi situat la intersecţia cu DN 2A, în Ovidiu, altul la intersecţia cu DC 89 Poiana - Ovidiu, cel de-al treilea la intersecţia cu DN 3 Basarabi - Constanţa, al patrulea, la intersecţia cu Autostrada Constanţa - Cernavodă, iar ultimul, la intersecţia cu DN 39. Este o lucrare amplă, care va descongestiona masiv traficul în zona Constanţei”, a spus Orban. Tronsonul face parte din Coridorul Pan European IV. Ministrul a adăugat că, pînă în prezent, a fost expropriată aprox. 70% din suprafaţa viitoarei autostrăzi de ocolire a Constanţei, care se ridică la 110 hectare de teren, restul de 30% fiind expropriat anul viitor. În fişa tehnică se estimează a se folosi două tipuri de asfalt, în cantitate de 180.000 de tone şi, respectiv, 2,5 milioane de tone, precum şi 80.000 de metri pătraţi de asfalt uzură, 123 km de parapet, 43 km de garduri şi 27 km de system anti-orbire. Pentru executarea lucrărilor vor fi implicaţi 40 de ingineri şi 380 de maiştri şi muncitori.
Puteti citi mai multe pe blog despre centura Constantei si autostrada Cernavoda Constanta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu