marți, 12 august 2008

Orban vrea să demareze lucrările la calea ferată Vâlcea-Vâlcele

Referitor la articolul anterior despre calea ferata Ramnicu Valcea - Valcele , vin cu o completare privind situatia prezenta si viitoare.

Veşti importante pentru vâlceni. Ministrul a mai promis că Râmnicul va fi legat de Coridorul 4 Pan European.

Prezent în judeţul Vâlcea la începutul acestei săptămâni, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban a făcut o serie de anunţuri de maximă importanţă pentru cetăţenii judeţului nostru. Mai exact, Orban a declarat la Drăgăşani că cel puţin două proiecte majore de infrastructură care privesc Vâlcea stau în atenţia ministerului pe care îl conduce: calea ferată Vâlcea-Vâlcele şi Coridorul IV Pan European. Ministrul liberal a dat asigurări că imediat ce toate formalităţile vor fi îndeplinite, vor fi demarate lucrările la cele două proiecte de anvergură. Nu au fost uitate nici centurile ocolitoare din Horezu şi Drăgăşani.

Proiect de 800 milioane euro

În ceea ce priveşte culoarul feroviar Vâlcea-Vâlcele, acesta a fost deja bugetat cu o sumă importantă de bani iar lucrările sunt programate să înceapă cât de curând. „Acesta este un proiect pornit de PSD cu mare tam-tam electoral, care ulterior a fost lăsat de izbelişte şi a ajuns într-un şir lung de procese. Noi am reactualizat studiul de fezabilitate, am aprobat indicatorii tehnico-economici, am asigurat finanţarea pe anul acesta, suficientă pentru începerea lucrărilor. Valoarea proiectului este de 750-800 milioane euro. Acest proiect beneficiază deocamdată de finanţare de la bugetul de stat şi dorim să identificăm surse de finanţare, fie din programul operaţional, fie dintr-un credit sau un alt program şi sperăm să-l finalizăm în maxim 3 ani şi jumătate”, a spus Orban. Trebuie spus faptul că lucrările la calea ferată Vâlcea-Vâlcele au început încă de pe vremea lui Ceauşescu, însă lucrările au fost abandonate. În 2004, fostul premier Adrian Năstase a anunţat redeschiderea şantierului, însă proiectul a fost abandonat din diverse motive. Prin construirea acestui culoar, distanţa pe calea ferată între Râmnicu Vâlcea şi Piteşti va fi scurtată cu zeci de kilometri, fiind evitată astfel varianta ocolitoare Piatra Olt-Slatina.


Coridorul trece la 12 kilometri de Râmnic

Ministrul a anunţat că traseul tronsonului Sibiu-Piteşti – parte componentă a Coridorului 4 Pan European, a fost schimbat pentru ca profitorii imobiliari să nu poată specula în interes propriu această investiţie. Demn de menţionat este faptul că noul traseu este diferit de centura ocolitoare a municipiului Râmnicu Vâlcea. „Autostrada va trece la o distanţă de aproximativ 12 kilometri de centura Râmnicului. La ora actuală suntem în faza studiului de fezabilitate. Proiectul va asigura un nou rutier şi legătura cu Râmnicu Vâlcea, pentru ca accesul să fie foarte bun pentru vâlceni şi pentru cei care vin din zona Drăgăşaniului. Practic, noi avem finanţat întreg coridorul, cu o singură excepţie: exact acest tronson Sibiu-Piteşti. Acest tronson nu a fost negociat de mine, ci de Berceanu şi Dobre, nefiind inclus, deşi este cel mai dificil. Am luat decizia ca imediat după realizarea studiului de fezabilitate, sistemul prin care să-l realizăm să fie concesiunea de lucrări. Studiul de fezabilitate trebuie să se termine până la 1 septembrie, urmează o serie de avize de la ministere, imediat ce avem indicatorii tehnico-economici urmează să-l introducem în lista obiectivelor de investiţii şi urmează licitaţia. Cam nouă luni durează de când se semnează contractul până încep lucrările”, a mai spus Orban. Acesta nu a uitat să spună că lucrările vor fi destul de anevoioase, din cauza geografiei traseului.
Prezent la conferinţa de presă în cadrul căreia Orban a dat aceste veşti bune pentru vâlceni, deputatul liberal Emilian Frâncu a ţinut să-i mulţumească acestuia pentru că a acceptat să bugeteze drumul Vidra-Petroşani care leagă Vâlcea de Hunedoara, fiind micşorată astfel şi distanţa până la Timişoara. De asemenea, Frâncu l-a rugat pe Orban să bugeteze anul viitor drumul naţional Câineni-Perişani din Ţara Loviştei, în lungime totală de 12 kilometri.

Sursa

Niciun comentariu: