Planuri interesante pentru iahturile care se plimbă pe Dunăre sau pe Marea Neagră. La anul, ambarcaţiunile ar putea ajunge pe lacul Siutghiol din Mamaia sau din staţiune spre Deltă.
Era nevoie de o ecluză, dar problema părea complicată. Între lac, mare şi canal există o diferenţă de nivel care nu permite o cale de trecere tradiţională. Soluţia găsită este un lift de mare tonaj construit special.
Lucrările vor începe peste o lună. Construcţia va fi lungă de 32 de metri, lată de opt şi va fi amplasată pe o fâşie de pământ dintre lacul Siutghiol şi canalul Poarta Albă Midia Năvodari.
Navele de agrement ar putea ajunge astfel de pe lacul de la Mamaia, pe Dunăre, în Deltă sau pe mare. Tehnologia există de multa vreme în state ca Olanda, Belgia, China, Anglia şi Germania.
O astfel de ecluză costă de două ori mai mult decât una obişnuită, adică peste cinci milioane de euro. O investiţie care s-ar putea amortiza însă în mai puţin de şapte ani, spun autorităţile.
Era nevoie de o ecluză, dar problema părea complicată. Între lac, mare şi canal există o diferenţă de nivel care nu permite o cale de trecere tradiţională. Soluţia găsită este un lift de mare tonaj construit special.
Lucrările vor începe peste o lună. Construcţia va fi lungă de 32 de metri, lată de opt şi va fi amplasată pe o fâşie de pământ dintre lacul Siutghiol şi canalul Poarta Albă Midia Năvodari.
Navele de agrement ar putea ajunge astfel de pe lacul de la Mamaia, pe Dunăre, în Deltă sau pe mare. Tehnologia există de multa vreme în state ca Olanda, Belgia, China, Anglia şi Germania.
O astfel de ecluză costă de două ori mai mult decât una obişnuită, adică peste cinci milioane de euro. O investiţie care s-ar putea amortiza însă în mai puţin de şapte ani, spun autorităţile.
Sursa PRO TV
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu