Avand in vedere crestearea exploziva a traficului rutier in tara noastra, atat a celui de tranzit international cat si a celui intern, C.N.A.D.N.R. a elaborat o strategie care sa asigure conditii de circulatie auto in conditii superioare de siguranta si confort.
In cadrul acestei strategii sunt cuprinse reabilitari de drumuri existente si construirea de noi drumuri. In strategia de construire a unor noi drumuri, sunt cuprinse autostrazi, drumuri expres si variante de ocolire a principalelor orase.
In cadrul acestei strategii sunt cuprinse reabilitari de drumuri existente si construirea de noi drumuri. In strategia de construire a unor noi drumuri, sunt cuprinse autostrazi, drumuri expres si variante de ocolire a principalelor orase.
In programul de autostrazi a fost cuprinsa si Autostrada Targu Mures - Iasi, care va realiza legatura dintre Transilvania si Moldova. Deasemenea de la Targu Mures se va realize legatura cu vestul Europei prin Autostrada Transilvania. Autostrada Targu Mures – Iasi va realize o noua traversare a Carpatilor Orientali, suplinind astfel cele 2 traversari existente (DN 12C si DN15) care nu pot asigura viteze superioare de circulatie in conditii de siguranta si confort.
Caracteristicile traseului sunt urmatoarele:
- viteza de proiectare: 80-120 km/h (80 km/h in zonele cu relief montan)
- lungimea autostrazii: 305 km
Profil transversal tip :
Profil complet de autostrada, conform normelor romanesti si TEM :
Platforma 26,00 m, din care :
- parte carosabila 2 x 7,5 m
- acostament 2 x 0,50
- benzile de ghidare 4 x 0,50 m
- zona mediana 3,00 m
- benzile stationare de urgenta 2 x 2,50 m
Accesele se vor realiza numai prin noduri rutiere, toate intersectiile cu alte cai de comunicatie fiind denivelate.
Traversarea cailor ferate se realizeaza prin pasaje superioare.
Studiul de prefezabilitate se elaboreaza de IPTANA S.A. Contractul de proiectare a fost semnat in data de 17.07.2007 cu termen de finalizare de 150 de zile.
Pentru stabilrea culoarului autostrazii sau studiat 3 variante principale precum si legaturi intre ele:
- Varianta 1: Tg-Mures – Sovata – Gheorghieni – Cheile Bicazului – Piatra Neamt – Sabaoani – Tg-Frumos - Iasi
- Varianta 2: Tg-Mures – Regin – Ditrau – Tulghes – Poiana Largului – Cracauani – Pascani – Tg-Frumos - Iasi
- Varianta 3: Tg-Mures – Regin – Ditrau – Tulghes – Poiana Largului – Tg-Neamt – Pascani – Tg-Frumos - Iasi
In data de 25.09.2007, culoarele autostrazi au fost prezentate Consiliului Tehnico-Economic al CNADNR, unde a fost selectata urmatoarea varianta:
Targu Mures –Sovata - Ditrau – Tulghes – Poiana Largului – Targu Neamt – Pascani – Targu Frumos - Iasi - Ungheni, conform Planului de Ansamblu 1:250.000.
In vederea respectarii principiului transparentei, CNADNR propune un dialog
constructiv asupra proiectului de infrastructura rutiera Autostrada Targu-Mures – Iasi-Ungheni fiind interesat de observatiile si sugestiile publicului.
Un comentariu:
и сосать!!!
Trimiteți un comentariu